Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

By using our website, you agree to the use of our cookies.
Uncategorized

16 tips voor een geslaagde trainingsstage

Zestien praktische tips voor het welslagen van een trainingskamp:

  1. Ga bij voorkeur alleen of in een zeer select gezelschap. Laat je wekker thuis en laat je lichaam beslissen wanneer het toe is aan een nieuwe dag en een nieuwe fysieke inspanning. Thuis lukt dit toch niet, tenzij je profatleet bent…
  2. Ga met atleten op stage van gelijk of minder niveau (als je niet alleen wilt gaan).
  3. Plan je stage tussen rustweken in, dat a) geeft je ruimte om alles rustig voor te bereiden en b) voorkomt dat je bij de tweede – klimatologische – overgang vatbaarder bent.
  4. Pak je fiets voorzichtig in en neem je pedalen en je fiets- en loopschoenen apart mee. Komt de boel niet aan, kun je toch lopen en wellicht zelfs fietsen op een huurfiets.
  5. Zorg dat je een kaart hebt van de omgeving. Verwacht niet van anderen dat ze je de hele weg op sleeptouw nemen.
  6. Drink erg veel water/sportdrank tijdens de reis. Daar begint het uitdrogen al!
  7. Neem altijd geld mee onderweg.
  8. Neem plastic zakjes met sportdrankpoeder mee tijdens de lange ritten. Water is overal te koop.
  9. Neem zakjes bouillon mee. Zo vul je na trainingen extra zout- en vochtverlies aan.
  10. Gebruik bij warm weer zonnebrandcrème of –olie.
  11. Ga bergop niet met de groep mee als het te hard gaat. De ervaring leert dat er boven op de heuvel/berg toch door de dwazen gerust moet worden.
  12. Lunch! Door lange fietstrainingen na vroege zwemtrainingen te doen schiet de lunch er vaak bij in. Neem een lunchpakket mee of stop onderweg om flink te eten als je pas om drie of vier uur dreigt terug te komen.
  13. Doe middagdutjes. Thuis is er vaak geen tijd voor, maar door de extra trainingsarbeid kan het lichaam de extra rust goed gebruiken.
  14. Val niet af tijdens je trainingskamp. Afvallen betekent slecht herstellen door onvoldoende energieinname!
  15. Fiets niet teveel in de bergen in je voorbereidende stage. Basisuithoudingsvermogen train je met lage hartslagen en dat gaat bergop wat lastig.
  16. Wees toerist. Bekijk de omgeving ook eens anders dan vanaf de fiets.snuif cultuur. Uiteraard op je welverdiende rustdag!
  17. (met dank aan Loïc Hélin)