Subscribe Now
Trending News
By using our website, you agree to the use of our cookies.
Uncategorized

Jeugdzwemloop Boerekreek op zaterdag 5 juni te Sint-Laureins

Als voorprogamma van de Boerekreek Triatlon 2010 wordt er door de sportraad Sint-Laureins in samenwerking met  het SMO-Triatlon team en Vlaamse Triatlon en Duatlon Liga  een jeugd georganiseerd .
Jongeren geboren in 2000 tot en met 2006 kunnen eens proeven van deze multisport. De wedstrijd gaat door in en aan het Provinciaal Sport- en recreatiecentrum De Boerekreek Sint-Jansstraat 132 te 9982 Sint-Jan-In-Eremo (Sint-Laureins)
Voor de verschillende reeksen wordt een volledige begeleiding voorzien.  Er is per reeks een gemeenschappelijke verkenning van het parcours, een korte opwarming, samen de wisselzone klaarzetten en nog eventjes alles overlopen. Elk kind ontvangt een persoonlijk aandenken direct na afloop van de wedstrijd.
Het zwemmen gebeurt in open water van het ondiepe deel van de Boerekreek.  Bij een te koude watertemperatuur wordt de zwemloop vervangen door een loopwedstrijd;

Wedstrijden en afstanden 

Geboortejaren 1999 en 2000: 150 m zwemmen & 1000 m lopen
Geboortejaren 1997 en 1998: 200 m zwemmen & 1500 m lopen
Geboortejaren 1996 en 1995: 200 m zwemmen & 1500 m lopen
Iedereen uit bovenstaande leeftijdscategorie kan aan deze zwemloop deelnemen.
Inschrijving
Inschrijving op voorhand  bedraagt 3 € .Op de dag zelf kan er nog ingeschreven worden maar wordt het deelnemersgeld verhoogd naar  4 Euro.
Je kan online inschrijven via volgende link:
Online: klik hier
Via email: steven.haeck1@telenet.be
Betaling: gelieve het bedrag te storten op rekeningnummer 891-1940397-19  van  Jeugdwerking SMO-Triatlon Team Meetjesland met de naamvermelding van de ingeschreven deelnemer en geboortedatum.

Praktische informatie

1. De inschrijftafel voor de jeugdzwemloop is geopend vanaf 9u (sport- en recreatiecentrum De Boerekreek, St-Jansstraat 132 te St-Jan-in-Eremo). Op 200m van de inschrijving is een ruime parkeerplaats voorzien voor de deelnemers.
2. Voor de reeksen wordt er een gezamenlijke verkenning van het parcours en opwarming voorzien. Deze start 25 min voor aanvang van de wedstrijd. Zorg dat je op het voorziene uur aan de inschrijftafel in de tent aanwezig bent, zodat je je optimaal kan voorbereiden.
3. Benodigdheden: zwembroek/short of badpak, zwembril, badmuts, handdoek, loopschoenen, T-Shirt, eventueel nummerbelt en veiligheidsspelden. Voorzie voor het looponderdeel eventueel extra warme kledij. Oude loopschoenen of slippers zijn handig om naar de startzone te gaan. Ongeveer 200m stappen van de startzone tot de wisselbox.
Voorzie ook voor na de wedstrijd voor douchegerief en droge kledij.
4. Bij te koud weer of watertemperatuur wordt het zwemmen geannuleerd. Ter plaatse zijn de nodige zwemredders aanwezig.
5. Het nummer wordt gedragen als borstnummer, dus vooraan.op te spelden op een T-shirt of nummerband. Er wordt niet met het nummer gezwommen. Het is niet toegelaten in ontbloot bovenlichaam de loopwedstrijd aan te vatten.
6. Plaatsen kledij in wisselzone gebeurt enkel in groep & onder begeleiding. Na de gezamenlijke parcoursverkenning en opwarming ga je gezamenlijk naar de startplaats van het zwemmen. .Kledij wordt daar achtergelaten in de daartoe voorbestemde zakken en kan na de wedstrijd opnieuw aan de inschrijvingstafel afgehaald worden.
7. In de wisselzone dien je al je materiaal in je toegewezen genummerde box op te bergen. Deze uniforme boxen worden door de organisatie ter beschikking gesteld.
8. Een voorfietser begeleidt de eersten om de juiste weg aan te geven. Seingevers langs het parcours zorgen voor een vlot en veilig verloop. Het volledige loopparcours loopt langs veldwegen waar geen enkel verkeer mogelijk is.
9. De kinderen dienen zelfstandig de zwem- en loopproef af te werken. Begeleiders of ouders mogen hun kind niet mee begeleiden. Vanuit de organisatie zijn voldoende begeleiders aanwezig om de kinderen het juiste traject te wijzen en indien nodig extra te  motiveren. Elke deelnemer krijgt even veel aandacht!
10. Toon bij aankomst duidelijk uw nummer aan de tijdopnemers.
11. Prijsuitreiking van de wedstrijden (eerste 3 plaatsen per wedstrijd )  gebeurt gezamenlijk voor alle reeksen maximaal 30’ na aankomst van de laatste wedstrijd. .Er  is een aparte klassering voorzien voor jongens en meisjes per reeks.
12. De kleedkamers en douches van het provinciaal domein staan ter beschikking van de atleten.
13. Na aankomst ga je zo snel mogelijk je materiaal (zwembril, handdoek, badmuts,…) terughalen aan de inschrijvingstafel.
14. Nadien kunnen de kinderen en hun ouders een kijkje nemen naar het provinciaal kampioenschap triatlon, dat om 12u30 van start gaan.

Uurregeling
REEKS 1: Jongens en, Meisjes geboren  in 2000-1999
Aanmelden en laatste inschrijving:     9u25
Opwarming en parcoursverkenning:     9u35
Wedstrijd      10u
Prijsuitreiking      11u30

REEKS 2: Jongens en, Meisjes geboren  in 1998-1997
Aanmelden en laatste inschrijving:     9u50
Opwarming en parcoursverkenning:   10u00
Wedstrijd      10u25
Prijsuitreiking      11u30

REEKS 3: Jongens en, Meisjes geboren  in 1996-1995
Aanmelden en laatste inschrijving:   10u15
Opwarming en parcoursverkenning:   10u25
Wedstrijd       10u50
Prijsuitreiking      11u30
Talentdetectiedag op 12 juni te Maldegem

Op zaterdag 12 juni vanaf 9uur wordt er  tevens een talentdetectiedag gehouden door Vlaamse Triatlon en Duatlon Liga in samenwerking met het SMO-Triatlon Team te Maldegem.
 Iedereen kan hieraan gratis deelnemen, wel vooral inschrijven via mail met naam, voornaam en geboorte- datum naar :  miekesuys@hotmail.com 
 Het minimum geboortejaar bedraagt 2004 en maximum 1992 .

Om 9 uur samenkomst in de cafetaria Sint Annabad, Gidsenlaan 9990 Maldegem:
Vanaf 9 u30-10u30 zwemproef van 100 m (tem. 9 jaar) of 200 m (vanaf 10 jaar) in functie van de leeftijd. Om 11uur tot 12 uur loopproef  op de atletiek piste van het sportstadium Maurice DeWaele .
De loopproef omvat 500m (tem 9 jaar) of 1000m (vanaf 10 jaar).
Verder inlichtingen ; Mieke Suys (0477/ 70 71 36) of via Email : miekesuys@hotmail.com
of neem contact op met jeugdcoördinator Steven Haeck (0476/ 90 70 29) steven.haeck1@telenet.be