Exact 25 jaar geleden schreef Luc Van Lierde voor de tweede keer geschiedenis door in Kona zijn tweede wereldtitel Ironman te pakken. Hij is tot op de dag van vandaag de enige Belgische triatleet die er in slaagde om het WK Ironman in Hawaii twee keer te winnen. Slechts 10 atleten slaagden er in om het WK Ironman meer dan 1 keer te winnen en dus staat Van Lierde in een mooi rijtje van triatlonlegendes. Wil je het WK Ironman Hawaii van 1999 nog een keer beleven? Wij hebben hieronder in deze Throwback Thursday de uitgebreide wedstrijdvideo met op 58’40 de triomfantelijk intocht van Luc Van Lierde op Ali’i Drive:
Road To Marbella
Jogclub Podcast
- Rico Bogen domineert in San Francisco, prolongeert titel T100
- Geen topklassering, wel een portie ervaring voor Joran Stobbe: 47e bij Africa Cup Yasmine Hammamet
- Slechts drie procent kans op deelname, maar deze zes Nederlanders doen mee aan Norseman
- Escape from Alcatraz Triathlon wijzigt startprocedure jaar nadat deelnemer verlamd raakte
- Morena Stevens en Thijs van der Zee winnen Van der Voort Stad van de Zon Triathlon


















