De Belgische triatleten Joris Basslé en Raf De Dobbelaere hebben het uitstekend gedaan in het tweede deel van hun Poolse trip, de Europe Cup Triatlon van Rzeszow. Joris Basslé pakte vorige week al een degelijke 11de plaats in de Europe Triathlon Cup van Olsztyn. Zaterdag deed Joris nog een stuk beter. HIj finishte knap vierde, op een zucht van het podium. Ook Raf De Dobbelaere deed het uitstekend met een achtste plaats. De winst in de sprinttriatlon ging naar de Oostenrijker Jelle Kaindl. Bij de vrouwen won het jonge Hongaarse talent Fanni Szalai. Er deden geen Belgische vrouwen mee in Polen.
Joris Basslé en Raf De Dobbelaere zaten er goed bij in Rzeslow. Na een snelle 750 meter zwemmen nestelden onze landgenoten zich in de kopgroep tijdens het fietsen. In de afsluitende loopproef van 5 km speelde Basslé lang mee voor de podiumplaatsen. Uiteindelijk miste hij het brons op 7 seconden na. De Oostenrijker Jelle Kaindl pakte de winst in 53’54 met 7 seconden voorsprong op de Noor Erik Berling Grande. De Brit Solomon Okrafo-Smart werd derde op 21 seconden. Joris Basslé pakte de chocolade medaille op 28 seconden. Raf De Dobbelaere was de tweede Belg in de top-10 met een mooie 8ste plaats op 38 seconden.
Bij de vrouwen won de Hongaarse Fanni Szalai voor de Zwitserse Alissa Konig en de Spaanse Alejandra Segui.
Road To Marbella
Jogclub Podcast
- Ironman reageert op lekke banden Hamburg en spreekt van sabotage: ‘We zijn diep bezorgd’
- Baby op komst: Marlene de Boer zwanger, dit jaar niet meer in actie
- AG1: deze maand kun je voedingssupplement extra voordelig uitproberen
- 3athlon Praat Aflevering #342 – Van metaalsplinters tot on-Nederlandse taferelen
- Prachtige overwinning: Michelle Simons snelste overall Age Grouper Ironman Hamburg


















