Het spectaculaire frame werd door de Ridley-ingenieurs samen met Silence-Lotto ontwikkeld. Cadel Evans mocht het frame al proefrijden tijdens de Tour 2008.
Het hele frame ademt de ambitie van Ridley om de luchtweerstand te verlagen. Zo zorgen de geperforeerde R-Flow voor- en staande achtervork (een doorontwikkeling van de Jet Stream die Oval Concepts vorig jaar presenteerde) ervoor dat de turbulentie tussen de hub en de vork wordt weggenomen. Die ingreep levert volgens Ridley 7,5% minder weerstand op.
Het frame werd verder gelakt met R-Surface, een verf die op cruciale punten op het frame de weerstand met een bijkomende 4,5% moet verminderen.
Andere opvallende kenmerken zijn de voorrem die achter de voorvork werd gemonteerd en de achter het bracket gemonteerde achterrem. Aero heeft echter een prijskaartje, want de Dean is er vanaf € 6.795 als complete fiets.
Volg 3athlon.be
Jogclub Podcast
FVDW
Waar is mijn zadel? En mijn kader? Duitse triatleet ziet fiets letterlijk uit elkaar vallen na wissel in Quarteira
Video: Project Iceman
- Frankrijk kleurt zaterdag oranje: Nederlandse topatleten massaal naar World Triathlon Indoor Cup Lievin
- Matthieu Bonne doet weer wereldrecordpoging: binnen 6 dagen 1038 kilometer lopen
- Review Hoka Cielo X1: spectaculair snel en verrassend comfortabel
- 300.000 condooms voor Olympische atleten: Parijs pakt flink uit voor Olympisch dorp
- [VIDEO] Barkley Marathons: ‘De finish van de eeuw’