Subscribe Now

3 km / 80 km / 20 km

met rechtstreekse SPORZA-televisieuitzendingen
live te volgen op www.3athlon.be

Reeds vele jaren hebben de atleten van deze Triathlon Vlaanderen een echt internationaal triatlonfeest gemaakt. Als organisatoren wensten wij dan ook iets "speciaals" te doen voor ons 25e jubileum. Mede door de gewaardeerde steun van onze ex-atlete en Topsportcoördinator voor triatlon Kathleen Smet werd onze kandidatuur voor het inrichten van dit Europees Kampioenschap aanvaard. De inrichting van een Europees kampioenschap is in België reeds jaren lang geleden, en bovendien niet meer vergelijkbaar met de huidige organisatie. Door de prestaties van enkele schitterende Belgische atleten op wereld en Europees niveau heeft de triatlon in België een belangrijke plaats ingenomen. De VRT-sportredactie heeft onze inspanningen beloond en zal op SPORZA op zondagnamiddag een live-uitzending verzorgen afgewisseld met opgenomen beelden. Het prijzengeld werd opgetrokken van 10.000 euro naar meer dan 40.000 euro. Meer dan ooit verwachten wij vele duizenden toeschouwers en supporters voor de unieke sfeer rond dit sportevenement.
Dit Europese Kampioenschap zal een verdere uitbreiding zijn van ons jaarlijks rendez-vous van sportbeoefenaars uit vele landen. Wij verwachten dit jaar in totaal meer dan 500 deelnemers. Onder hen een 80-tal professionele elite-atleten vanuit de diverse Europese landen die door hun triatlonfederaties werden geselecteerd om in dit Europese Kampioenschap hun land officieel te vertegenwoordigen. Uiteraard verwachten wij ook buitenlandse niet-Europese toppers zoals voorgaande jaren. De inschrijvingen door de federaties kunnen gebeuren tot einde mei waardoor we nu nog slechts een beperkt zicht hebben op het deelnemersveld. Wie heeft er alvast ingeschreven?
Voor België verwachten we Gerrit Schellens (winnaar IM Zuid-Afrika 2007), Frederik Van Lierde, Bert Jammaer en Stijn Demeulemeester. Luc Van Lierde beslist pas na de Ironman in Lanzarote (19/05) of hij ook deelneemt aan dit E.K.
Voor Denemarken zijn alvast Torbjorn Sinballe (huidig wereldkampioen) Jens Koefoed (huidig europees kampioen) en Lisbeth Kristensen (Europees kampioen dames) ingeschreven. Voor de Tsjechische ploeg noteren we de deelname van Petr Vabrousek (4e in Ironman Arizona). Verder verwachten wij de beste atleten van Zwitserland, Groot-Brittanië, Italië, Wit-Rusland,…
Verder zullen er een 250-tal "age-groupers" deelnemen, allen in hun nationale sportuitrusting. Zij strijden voor "hun" Europese eer en voor een prima plaats in het klassement van hun leeftijdsgroep. Op dit ogenblik hebben we zicht op inschrijvingen van een 100-tal Engelse atleten, een 20-tal Nederlanders, en vele Belgen. Tenslotte verwelkomen wij in dezelfde wedstrijd een 200-tal recreanten, sportfanaten die regelmatig hun wedstrijden meepikken en die waarschijnlijk in het verleden ook reeds in Brasschaat deelnamen. Ook in deze wedstrijd zijn verschillende nationaliteiten vertegenwoordigd.
De Triathlon Vlaanderen in Brasschaat op 24 juni 2007 wordt een nog groter sportfeest dan voorheen met animatie, live-muziek, kermis, enz.   Triatlon een feest… in Brasschaat!
Voor alle informatie en foto's kan u terecht op onze website: www.triathlonbrasschaat.be
Het dagprogramma van ons Europese kampioenschap Long Distance Triathlon:
25e Triathlon Vlaanderen,  Zondag 24 juni 2007
3 km zwemmen, 80 km tijdrijden (2 fietsronden met een doortocht langs het park van Brasschaat) , 20 km loopwedstrijd (3 loopronden) in het park van Brasschaat.
Start om 12 u aan de E10-plas, en aankomst aan het prachtige "Kasteel van Brasschaet".
Fietsdoortocht aan het park vanaf 13u30 uur, lopen vanaf 14u30, aankomst omstreeks  15u45.
Erepodium Elite om 16 uur aan het kasteel van Brasschaet.

Mogen wij jullie nu reeds vragen jullie agenda te blokkeren voor onze persconferentie op vrijdag 22/06/2007 om 11 uur 's morgens in het bijzijn van de deelnemende elite-atleten en hun coaches, afgevaardigden van de triatlonfederatie, en enkele vroegere laureaten. (Het is immers ons jubileumjaar) Deze persconferentie gevolgd door een receptie, wordt ons aangeboden door het gemeentebestuur van Brasschaat.
Wij houden jullie hierover nog verder op de hoogte, alsook over de gedetailleerde info voor de dag zelf zoals jullie van ons gewoon zijn.

Nog vragen? Aarzel niet en contacteer mij of raadpleeg onze website: www.triathlonbrasschaat.be