De RTI 1.0 als de RTI LTD zijn beide opgebouwd rond hetzelfde fraaie RTI-frame. Dit double butted frame is geheel opgetrokken uit 3 AL- 2.5 V (een legering van titanium en vanadium die ook door Van Nicholas, Merlin en Litespeed wordt gebruikt) heeft fraai weggepolijste lasnaden en een opvallende doorlopende zadelbuis als voornaamste kenmerken. Daarmee is dit bij ons weten meteen het eerste titanium frame met een integrated seatpoast.
Het verschil tussen de RTI 1.0 en de RTI LTD zit hem in de afmontage. De RTI 1.0 wordt geleverd met een Easton EC70-carbon voorvork, DT Swiss R-1900-wielen, een Fizik Arione Mg-zadel en een Campagnolo Centaur Carbon groep. Dit alles levert een aanvaardbaar gewicht van 8,6 kg en een kostprijs van € 3.649 op.
De RTI LTD wisselt voor € 7.399 van eigenaar. Voor dat bedrag krijg je dan wel de Easton EC-90 SLX-voorvork, een Zipp 303-wielenset, een Fizik Arione Carbon-zadel en een volledige Dura Ace-afmontage. ln die afmontage zet de RTI LTD net 7,7 kg op de schaal.
Comfort heeft met andere woorden nog steeds een prijs.
Volg 3athlon.be
Jogclub Podcast
FVDW
Zorgt Taylor Knibb voor nieuwe triatlontrend of had ze koude handen in 70.3 Ironman Oceanside?
Video: Indoor Triatlon Lievin
- Jonas Deichmann morgen van start voor wereldrecordpoging: 120 keer Challenge Roth in evenveel dagen
- Geen Nederlanders, wel prachtig deelnemersveld richting PTO T100 San Francisco
- Zwift verhoogt abonnementsprijs met maar liefst 33 procent
- Review Polar Grit X2 Pro: duur, maar wel next-level
- 3athlon Praat Aflevering #211 – Het stayerprobleem en duathlon op sterven na dood?