Voor het eerst in 30 jaar wordt het Belgisch kampioenschap kwarttriatlon nog eens in Limburg georganiseerd en triatlonclub TrisportMnK gaat er helemaal voor om van de titelstrijd een spectaculaire wedstrijd te maken aan het Bastion in Kinrooi. De club bouwde de afgelopen dagen centraal op het Bastion aan een triatlonfestival, mét plaats voor toeschouwers, die aan het Bastion zowel zwemmen, fietsen als lopen van dichtbij kunnen volgen. Wie er niet bij kan zijn, kan terecht op de facebookpagina van 3athlon.be want voor het eerst gaan we live met een videostream, met beelden van de wedstrijd en de finishes en commentaar van de speaker ter plaatse.
TrisportMnK heeft er alles aan gedaan om er een echt triatlonfestival van te maken. Het Bastion blijkt een toplokatie te zijn, met de finish, wisselzone, fiets- en looppassages vlakbij het zwemonderdeel. De triatleten van het BK krijgen zelfs een echte pontonstart, wat vaak wordt toegepast in internationale wedstrijden maar in ons land eerder zeldzaam is. Bekijk hieronder de foto’s van het terrein in opbouw:








Road To Marbella
Jogclub Podcast
- Zanger Syb van der Ploeg hoopt zich volgende maand te kwalificeren voor WK Ironman
- Sterrenveld aangekondigd voor EK Ironman Frankfurt
- MyWhoosh World Championships komt met bizarre prijzenpot van 1 miljoen dollar, kans voor Ãedereen
- NTB vindt in Sander Kool nieuwe voorzitter
- Dronken automobilist scheurt over fietsparcours IM Jacksonville tijdens achtervolging met politie


















