In een uitgedund deelnemersveld met slechts twee elites aan de start is de Belgische cross-triatleet Tim Van Daele zaterdag derde geworden in de Xterra Malta. De Xterra in Malta is een mooie wedstrijd, maar maakt geen deel uit van de Xterra World Tour en dus lieten heel wat pro-triatleten de cross-triatlon in het Majjistral natuurreservaat links liggen. Bij de vrouwen stond er met Maud Golsteyn slechts 1 elite-atlete aan de start. Zij maakte de verwachtingen waar en pakte de overwinning.
Bij de mannen ging de zege naar de Franse triatleet Frederic Delarce. Hij pakte de overwinning in 2u24’40. Zijn landgenoot Remi Jauzac werd na een bijzonder snel loopnummer tweede en eerste age grouper op slechts 39 seconden van Delarce. Tim Van Daele was de tweede elite-atleet op de derde plaats op 7’32 van de Franse winnaar. Maud Golsteyn won overtuigend bij de vrouwen in 2u59’21 met een voorsprong van 12’40 op de Maltese triatlonkampioene Danica Bonello Spiteri.
Road To Marbella
Jogclub Podcast
- Zanger Syb van der Ploeg hoopt zich volgende maand te kwalificeren voor WK Ironman
- Sterrenveld aangekondigd voor EK Ironman Frankfurt
- MyWhoosh World Championships komt met bizarre prijzenpot van 1 miljoen dollar, kans voor Ãedereen
- NTB vindt in Sander Kool nieuwe voorzitter
- Dronken automobilist scheurt over fietsparcours IM Jacksonville tijdens achtervolging met politie


















