Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

By using our website, you agree to the use of our cookies.
Triatleten op rolletjes
Extra

Triatleten op rolletjes

Op zoek naar dat beetje extra. Het is een dagelijkse strijd waar de meesten onder ons mee geconfronteerd worden. Helaas zijn er maar 24 uren in een dag en kan ons lichaam maar een bepaalde belasting aan. Hoe kan je dan toch pushen om beter te worden? Misschien ligt het antwoord in wat naast de trainingen gebeurt, want beter herstellen is beter trainen. En beter trainen is harder racen.

Blijkbaar zijn onze volgers adepten van deze filosofie. Een overweldigende meerderheid van jullie spendeert systematisch quality time met de foam roll. Maar hoe zit dit nu juist? En zijn de voordelen wel zo noemenswaardig als we denken? We stellen de vraag aan Stijn Aps van EnCORE Coaching.

“Myofascial release is verondersteld te werken als een vorm van manuele therapie die bedoeld is om een ​​directe werking op het myofasciale complex (bindweefsel) te hebben door het verminderen van lokale stramheid en het verbeteren van de doorbloeding”, steekt Stijn van wal.

Tot zover de moeilijke woorden, maar hij gaat verder. “Voor deze vorm van massage, kan je een tool gebruik zoals een foam roller. Deze wordt vaak gebruikt voor meerdere redenen: het verbetert de flexibiliteit, het vermindert spierpijn en verbetert herstel, het helpt bij blessurepreventie en het helpt om fysiek te ontspannen en te ontstressen.”

” Wanneer het intelligent geprogrammeerd wordt, kan foamrollen een zeer effectief instrument zijn voor het verbeteren van de bewegingskwaliteit en het herstel. Is het doel echter om de mobiliteit te verbeteren, dan zijn andere middelen zoals de FAT tool, manuele therapie, mobilisation with movement en PNF stretching aangeraden.”

Genoteerd. Wij gaan net als 82% van onze volgers nog even op onze pijnbank gaan liggen.

Stijn Aps is oprichter en zaakvoerder van EnCORE Coaching. Hij is bachelor regentaat in lichamelijke opvoeding en bewegingsrecreatie. NASM certified personal trainer, NASM program designer, NASM assess & correct en docent aan de Physical Coaching Academy (PCA).