Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

By using our website, you agree to the use of our cookies.
Na trainen is rusten de belangrijkste stap om je nog sterker te maken
Extra

Na trainen is rusten de belangrijkste stap om je nog sterker te maken

Wist je dat het grote verschil tussen pro-triatleten en de betere age groupers vooral de extra rustperiode is die een prof kan inlassen? Staat meer bewegen en/of sporten op jouw to-dolijstje voor het nieuwe jaar? Dat kunnen we alleen maar toejuichen! Ongeacht de ambitie die je op sportief vlak hebt, is het heel belangrijk om rust in te lassen. Dat klinkt misschien raar maar voldoende rust nemen na het sporten geeft je lichaam – en vooral je spieren – de kans om te herstellen én sterker te worden.

Het effect van sporten op je lichaam

Of je nu houdt van fitness, hardlopen, fietsen of vechtsport: bij elke training belast je jouw lichaam. Ben je iets te fervent geweest? Dan ontstaan er kleine scheurtjes in de spiervezels met spierpijn als gevolg. Geen reden tot paniek echter, het zijn net deze scheurtjes die je spieren zullen versterken. Maar om dit effect te bekomen is het belangrijk om een of meerdere rustdagen te nemen. We brachten eerder al het bericht dat toppers als Valerie Barthelemy en Tine Deckers dankzij een aangepaste matras van Equilli een betere nachtrust hebben.

Bevorder je spierherstel

Met de juiste voeding, die rijk is aan eiwitten, gezonde koolhydraten en goede vetten, kan je het herstelproces van je spieren alvast bevorderen. Ook een massage versnelt je spierherstel en helpt blessures te voorkomen. Onderschat in elk geval het belang van rust nemen na het sporten niet!

Alles hangt af van hoe intensief en hoe lang je getraind hebt. Je neemt best een rustdag na een training van minimum één uur. Heb je toch langer getraind? Dan rust je best twee dagen of meer uit. Omdat niemand gelijk is, luister je natuurlijk best ook naar je eigen lichaam. En een rustdag wil ook niet zeggen dat je helemaal niets mag doen. Een rustige wandeling of fietstochtje kan absoluut en houdt je spieren in beweging!

Niet enkel rust, maar ook voldoende slapen

Als slaapspecialisten weten ze bij Cornelis Bedding beter dan wie ook dat een goede nachtrust belangrijk is voor zowel lichaam als geest. Onderzoek heeft uitgewezen dat voldoende en zelfs langer slapen een positief effect heeft op het herstel van je lichaam en de sportprestatie. Naast een rustdagje inlassen doe je er dus goed aan om ook een goede slaapgewoonte aan te leren.

Test een matras op maat uit

Ben je op zoek naar ultiem slaapcomfort? Kom dan langs in een van de winkels van Cornelis Bedding in Dendermonde, Rumst, Belsele  of Wommelgem. Een enthousiast team van slaapexperten begeleidt je met professioneel advies over hun verschillende topmerken!