Subscribe Now
Trending News
By using our website, you agree to the use of our cookies.
Adidas Outdoor en Megmeister kondigen samenwerking aan met ecologische sportkledij.
Gear

Adidas Outdoor en Megmeister kondigen samenwerking aan met ecologische sportkledij.

Twee jaar geleden leerden we dankzij de crew van TwoTone Amsterdam het merk Megmeister kennen. Het relatief nieuwe merk van onderkleding wou zich met hun revolutionaire shirts mengen in de grootse textielmarkt en zijn daar tot dusver aardig in geslaagd. Nu kondigen ze ook een samenwerking aan met sportgigant Adidas. Samen werken ze aan een lijn gemaakt uit 100% gerecycleerd materiaal om zo de CO2-voetafdruk sterk te doen dalen.

Megmeister en adidas Outdoor werken samen om de lat voor hoogwaardige, duurzame en milieuvriendelijke base layers nog hoger te leggen. Megmeister en adidas Outdoor hebben innovaties en technieken gedeeld om deze ambitie te verwezenlijken. Zo hebben ze een nieuwe naadloze onderlaag ontwikkeld die niet alleen de hoeveelheid afval vermindert die tijdens het fabricage proces ontstaat, maar die aan het einde van de levensduur ook voor 96% biologisch afbreekbaar is.

Centraal in de samenwerking staat de introductie van de DRYNAMO™ Wool Eco Long Sleeve Crew Base Layer, waarin de rijke ervaring van adidas in de Outdoor-sector wordt gecombineerd met de expertise van Megmeister op het gebied van kledingontwerp en het creëren van de meest geavanceerde garentechnologieën. De DRYNAMO™ Wool Eco LS Crew Base Layer is gemaakt met de toonaangevende DRYNAMO™-technologie van Megmeister en laat zien dat duurzaamheid niet ten koste hoeft te gaan van prestaties. De comfortabele pasvorm heeft slim geplaatste ventilatiezones die zorgen voor goede regulering en een ademend vermogen in een lichtgewicht naadloze stof.

Een samenwerking tussen Megmeister en adidas is een win-win situatie voor beide merken, maar vooral ook voor het milieu. Samen proberen beide merken de impact van de kledingindustrie op onze planeet te verminderen en tegelijkertijd de ervaring voor de consument te verbeteren. Technische prestaties moet dus niet inleveren voor duurzaamheid want met inspanning en experimenteren kun je de grenzen van beide verleggen. Deze samenwerking combineer het beste van beide merken ten voordele van de klanten.