Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

By using our website, you agree to the use of our cookies.
Koekjes om gemakkelijk zelf te maken, zonder vet maar vol koolhydraten
Banana Cookies, gezond en lekker (foto: Food For Athletes)
Extra

Koekjes om gemakkelijk zelf te maken, zonder vet maar vol koolhydraten

Triatleten lusten graag koekjes, dat is duidelijk en dus presenteren we je hier vanochtend graag een recept voor gezonde bananenkoekjes die je makkelijk zelf kan maken, zonder vet, maar vol koolhydraten. Deze koekjes zijn belachelijk gemakkelijk te maken! Met slechts drie ingrediënten flans je op enkele minuten een heerlijke sportsnack in elkaar. Klinkt het te mooi om waar te zijn? Probeer het zelf, het kost toch geen moeite.

Banana Cookies met confituur, geen vet, wel veel koolhydraten (foto: Food For Athletes)

Onze spieren werken op koolhydraten en banana cookies zijn een lekkere snelle hap om voor je training nog wat energie te tanken. De koolhydraten zijn ongeveer een uur later beschikbaar als energiebron voor je spieren en dat is belangrijk als je de tweede helft van je training ook nog full power wilt afwerken.

Koolhydraatrijke snack

Bij een koolhydraatrijke snack is het cruciaal dat er weinig tot geen vet in te vinden is. Vetten vertragen namelijk de vertering: Bij intensieve inspanningen vertraagt dat de vertering nog meer, bovendien is het de bedoeling dat de energie direct beschikbaar is.

Daarom; banana cookies zónder vet, maar vol koolhydraten:

Banana Cookies, 17 minuten in de oven (foto: Food For Athletes)

Ingrediënten voor 8 cookies (met elk 10.4 gram koolhydraten):

  • 100 gram banaan, geprakt
  • 75 gram havermout
  • 20 gram confituur, naar keuze
  • Optioneel: een snuifje kaneel 

Bereidingstijd:

5 minuten voorbereiding, 17 minuten in de oven

Bereiding: 

Verwarm de oven voor op 180°C en bedek een bakplaat met bakpapier. 

Plet de banaan in een kom en meng er de havermout en eventueel de kaneel door. 

Banana Cookies volgens recept van Food For Athletes (foto: Food For Athletes)

Verdeel het deeg in acht balletjes van gelijke grootte. Duw de balletjes plat tot ze een diameter van ongeveer 5cm hebben en ongeveer 7mm dik zijn. Leg op de bakplaat en duw in elk koekje met je duim een klein kuiltje in het midden. Hier komt de confituur in.

Verdeel de confituur over de koekjes. 

Bak de koekjes 17 minuten in de voorverwarmde oven.

TIP: Neem je deze koekjes graag mee op de fiets? Laat de confituur gewoon weg (dan kan ze niet in je shirt plakken)